Saker jag verkligen borde göra

Det här med Bucket List är ju inte direkt nytt. Men det är ju inte jag heller, å andra sidan. Alltså tänker jag med ålderns rätt skriva om något annat halvgammalt.

I den händelse någon nu inte stött på en Bucket List förut, så är det en lista över saker en tänkt hinna med, innan det är dags att slutgiltigt lägga tofflorna på hyllan. Tanken är att först tänka noga vad en nu vill få gjort i tid, välja med omsorg, skriva en lista och sen börja pricka av. Att bara göra själva listan är det ju liksom ingen poäng med. Som att göra en ritning till något som sen aldrig blir byggt. En Rejäl Bucket List är en Action Plan, en att-göra-listornas odiskutabla boss.

Så nu när jag äntligen tar tag i den här bloggen igen, ska jag lägga till en flik med en Bucket List. För att sätta lite press på mig själv, att faktiskt ta itu med saker. Jag ska också lägga till en flik med mina kreativa projekt, de som jag faktiskt redan har gjort, och de som är under arbete. Den fliken ska jag kalla Loth Couture, som är namnet på min egen textila label. För allra högst upp på min Bucket List ska det stå Att kunna leva på min textila produktion.

Hej världen, jag är tillbaka. Lovar att blogga lite mer ofta framöver.

 

One response to “Saker jag verkligen borde göra

  1. Shit! Vilken Bucket list! Jag är imponerad, men om nån klarar det så är det ju du Loth.
    Alltså några grejor är ju lättare än andra.

    1 Leva på min textila produktion. – Blir svårt om du ska klara resten av listan, annars – inga problem.

    2 Uppfostra en valp. – Efter att kaninerna har gått till de sälla jaktmarkerna?

    3 Skriva en bok som någon faktiskt vill läsa. – Tveklöst.

    4 Återvända till Kyoto, och besöka Kyoto Costume Institute, KCI. – Vad väntar du på?

    5 Lära mig känna igen vampyrer och psykopater i tid. – Den blir svår, du tror för gott om folk.

    6 Lära mig dansa tango, och dansa i Buenos Aires. -Vad väntar du på?

    7 Lära mig blåsa glas. – Hellre blåsa än bli blåst.

    8 Skriva klar min pianokonsert, och få den framförd. – Det borde gå. Om inte annat så kan du smita in på Uplands och spela den/be någon spela den på flygeln.

    9 Simma med (minst) en delfin. – -Vad väntar du på?

    10 Leda Allsång på Skansen. – Varför?

    11 Delta i en historisk fest på Vaux-le-Vicomte eller Versailles. Eller båda. – Är du bra på att crascha partyn?

    12 Volontärarbeta på en kvinnojour. – Behoven är stora…

    13 Se de vilda hästarna i Camargue. -Vad väntar du på?

    14 Dirigera en symfoniorkester. – Du har säkert kontakterna…

    15 Rädda någons liv. – Hoppas att du slipper göra det akut.

    : ) K

Kommentera

