Kommer ut som INTJ. (Hillary Clinton, Hannibal och jag.)

Någon vecka in i semestern börjar trädgårdsarbetet sina. I Sudokuhäftet finns bara kvar dom Alldeles För Lätta, och det är en dryg timme kvar till finalen i OS-fälttävlan. Slår därför ihjäl en stund med ett Briggs Myers-test, on-line. Man svarar på en rad frågor och får fyra bokstäver i retur, med ens nedkokade personlighet. Jag är en INTJ, enligt BM. ”INTJs are analytical problem-solvers, eager to improve systems and processes with their innovative ideas.” Det kan jag leva med. Omfamnar genast min inre INTJ, och gräver vidare.

Hittar en rolig lista med andra INTJ:ar på Typelogic INTJ Profile. och lite annat läsvärt om personlighet och lämpliga yrken för en INTJ. Hittar rent av ett INTJ-forum där man kan chatta med andra INTJ:ar. Känns lite speciellt att hitta ett helt nytt kollektiv av likasinnade. Förenade av Fyra Små Bokstäver. Sänder ett varmt tack till Briggs Myers, och går att göra lite kaffe.

One response to “Kommer ut som INTJ. (Hillary Clinton, Hannibal och jag.)

  1. Kul att du skriver här igen. Jag tycker beskrivningen känns som du på pricken =)

Kommentera

