Tio listor som absolut ingen behöver (pausmusik i väntan på något bättre)

Efter två dagars utsvävningar bland virkade muffins och hemkokta macaroner börjar det bli dags att  återvända till 10-listorna.  Medan jag filar på nästa så publicerar jag en tio-listornas antilista…

En ganska intressant dag. Tillbringade stor del av eftermiddagen på SNS, Studieförbundet Näringsliv och Samhälle, med arrangörerna för projektet Värdet av nya läkemedel. Kick-off den 9/6 med ett halvdagsseminarium som jag ska moderera, ett av flera roliga moderatoruppdrag den närmaste tiden. Ska bland annat leda ett möte i Riksdagen nu i maj, där vi ska diskutera företagsinkubatorer och deras betydelse för tillväxt och nya jobb. I slutet av maj är det sen SwedenBios årsmöte, en mycket intressant branschträff som jag redan har modererat några gånger.

Det är en rolig men hektisk tid nu, på jobbet och privat. Även här i bloggen, fast här har det mest varit pysselpartaj och kakfrossa. Efter två dagars utsvävningar bland virkade muffins och hemkokta macaroner börjar det bli dags att  återvända till 10-listorna.  Medan jag filar på nästa så publicerar jag en tio-listornas antilista. Som en dum liten pausmusik:

  1. 10 krypande känslor av att du verkligen behöver städa.  
  2. 10 sätt att göra någon fysiskt aggressiv.
  3. 10 saker som får en att somna före tio. Any day now.
  4. 10 sätt att fatta ett beslut. Eller inte.
  5. 10 skäl att ta sig i kragen och gå hem tidigt. Till sig själv.
  6. 10 saker din mamma borde ha lärt dig.
  7. 10 saker som är roliga fast förbjudna.
  8. 10 sätt att muntra upp en liten hund. Voff!
  9. 10 saker du borde ha tänkt på lite tidigare.
  10. 10 sätt att göra en lista. Så att nån bryr sig.

Sådärja. En lista som garanterat ingen kan ha nytta av! Tipsa mig gärna om du har förslag på fler listor som ingen behöver… 🙂  

Det blir allt för idag. Stay tuned, friends. I will be back. Listan imorgon (troligen) ska handla om något jag äter till frukost: mediesäljare. Feathers and all…

Kommentera

