Rena rama kinesiskan

Om några få dagar öppnar världsutställningen i Shanghai. Den svenska medverkan vid EXPO2010 är massiv (läs mer på www.expo2010.se) och naturligtvis ska Invest Sweden vara med, på flera olika sätt. Dagen har jag och mitt team ägnat åt att färdigställa original för informationsmaterial på kinesiska och engelska. En extra utmaning att sända material till medarbetare jag aldrig har träffat IRL, som ska översätta materialet till ett språk som jag inte begriper för distribution i en stad där jag aldrig har varit. Om tre veckor får jag iallafall göra något åt det sista. Den 23/5 är det Sweden Day i den svenska paviljonen vid EXPO2010 i Shanghai. Dagen därpå arrangerar Vinnova (tillsammans med flera, bland andra oss på Invest Sweden) en heldag på tema innovationer. Den svenska paviljonen är fin. Ser ungefär ut som en liten planterad grupp välansade buskar med grenverk i trä och metall, så lätt att den nästan flyter iväg i luften . Men inget sägs slå den kinesiska paviljongen. Ska bli grymt att få se den IRL! Men ännu väntar tre hektiska veckor, fyllda med planering för vår nylansering i maj, som Invest Sweden. Var den äger rum? På EXPO2010 såklart. Aldrig har så många tittat på Sverige, och det i en helt ny riktning. Ett tillfälle för bra för att missa.

Kommentera

